Chang weer huisjesmelker van het jaar

10 maart 2011

Chang weer huisjesmelker van het jaar

Uit meer dan honderd nominaties hebben de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) en ROOD, jong in de SP, de huisjesmelker van het jaar verkozen. Studenten konden hun huisbaas voor deze weinig eervolle prijs opgeven, als deze de regels niet zo nauw neemt, studenten afzet of zijn panden niet onderhoudt. Net als in 2006 is de Utrechtse Huisjesmelker Betty Chang verkozen tot de winnaar en huisjesmelker van 2011.

Dit wijst echter ook op een treurig feit: sinds 2006 is de gemeente Utrecht op de hoogte van de activiteiten van deze dame en tot nog toe hebben zij niets kunnen of willen doen. In de Sp!ts reageerde wethouder Bosch vanuit Cannes dat een probleem als dit in eerste plaats een kwestie tussen huurder en verhuurder is.

ROOD Utrecht deelt deze mening absoluut niet en vind dat de gemeente haar verantwoordelijkheden direct en indirect moet nemen. "Als wij als jongerenvereniging al voor dertig huurders de situatie kunnen verbeteren, dan moet de gemeente dat voor alle kamerbewoners kunnen doen," aldus Michiel Brouwer, contactpersoon van ROOD Utrecht. "De gemeente moet boven op de huisjesmelkers zitten en alles eraan doen om ervoor te zorgen dat ze zich aan de regels houden."

Voor meer informatie kijk op de website van ROOD Utrecht