SP Utrecht blijft actievoerende Haarlemse thuishulpen steunen

29 juni 2011

SP Utrecht blijft actievoerende Haarlemse thuishulpen steunen

Zes dagen van staken en vele acties hebben de Haarlemse thuiszorgorganisatie ViVa! er niet toe kunnen bewegen de eisen van haar medewerkers voor een rechtvaardig loon in te willigen. Daarom heeft de actiegroep 'Wij Zijn de Thuiszorg! Haarlem en IJmond' deze week een tentenkamp ingericht voor het gemeentehuis in Haarlem. De wethouder suggereerde dat thuiszorg niet veel meer is dan poetsen alleen en navenant uitbetaald moet worden. Daarmee was de maat vol! De gemeente Haarlem moet het contract met Viva! opzeggen omdat die haar medewerkers dwingt te kiezen tussen loonsverlaging of ontslag.

ViVa! actievoersters Haarlemfoto: SP Haarlem

Omdat voor Utrechtse thuishulpen dezelfde situatie dreigt heeft een aantal van hen 'Wij Zijn de Thuiszorg! Utrecht opgericht. De Utrechtse en Haarlemse actiegroepen steunen elkaar. Samen sta je immers sterker.

De SP is van begin af aan solidair geweest met de actiegroepen en ondersteunt de Haarlemse kampeeractie van harte. Een aantal Utrechtse SP-ers en thuishulpen reist deze week dan ook naar Haarlem af om de Viva!-vrouwen bij te staan in hun strijd.

Ook via de website http://www.wijzijndethuiszorg.nl/ steunen we de ViVa!vrouwen. Plaats een bericht in het gastenboek om de actievoersters een hart onder de riem te steken.

Wil je meer weten? Bel of mail Gonnie Oosterbaan op 030-2517 631 of gonnie.oosterbaan@wxs.nl