Medewerkers thuiszorg in actie!

18 december 2011

Medewerkers thuiszorg in actie!

De thuiszorgmedewerkers van Aveant komen in actie! Zij zijn een petitie gestart om hun arbeidsvoorwaarden te behouden bij de geplande overgang. Per 1 januari gaan de medewerkers van Aveant over naar de Careyn HZ. Deze overgang zou zijn met behoud van rechten en plichten. Echter, Aveant wil geen afspraken over het behoud van de arbeidsvoorwaarden.

De organisatie is van plan om werkoverleg af te schaffen; administratie, overleg of informatie
rondom cliënten moet in eigen tijd. Scholing is niet nodig. Wil een medewerker toch scholing, dan
moet dit in eigen tijd. Bovendien willen Careyn en Aveant alle medewerkers die onder Huishoudelijke Zorg vallen een lagere salarisschaal indelen. De medewerkers moet dus zelfs salaris inleveren.

De getroffen werknemers hebben besloten om samen in actie te komen. Sengul Sözen van Abvakabo FNV: "We zijn tegen deze verslechtering. Daarom zijn we een petitie gestart, waarin we onze voorwaarden op een rij zetten. Denk aan behoud van baan en salaris en recht op scholing. Ik roep alle medewerkers dan ook op om deze petitie te ondertekenen!" De handtekeningen worden op dinsdag 10 januari aangeboden aan de Raad van Bestuur.

Teken hier de petitie