SP-leden in actie: de Snuffelzolder

4 december 2011

SP-leden in actie: de Snuffelzolder

Voor een grote groep SP-ers is solidair zijn met degenen die het niet getroffen hebben in de samenleving een vanzelfsprekendheid. Zij zetten dit om in actie en ontplooien allerlei, vaak originele initiatieven om deze mensen verder te helpen. Dikwijls op kleine schaal en op de achtergrond stoppen zij al hun vrije tijd in projecten waar maar weinig mensen van afweten. Wij vonden het tijd worden om daar eens aandacht aan te besteden.

Zo waren wij een week geleden op bezoek bij een SP-lid in de Meern die in haar eigen huis sinds begin november een prachtige tweedehands kleding-en spullenwinkel runt: de Snuffelzolder. Dit doet zij namens SDC-Dierenzorg, die oudere en hulpbehoevende mensen bijstaat bij het verzorgen van hun geliefde huisdieren. Een organisatie die het vanwege bezuinigingen vanaf januari 2012 zonder gemeentelijke subsidie moet stellen.

De Snuffelzolder stelt mensen met een minimuminkomen in de gelegenheid om leuke dingen te kopen voor weinig geld. Kleding voor haar en hem, voor baby en kind. Speelgoed, boeken, video's, puzzels, serviesgoed en nog veel meer. Gebruikt, maar in topconditie. De opbrengst komt geheel ten goede aan SDC-dierenzorg. De Snuffelzolder is iedere vrijdagmiddag open van 14.00-17.00 uur.

Adres: Stoelenmakerslaan 82, 3454 DW De Meern.

030-889 7362
06-1859 7662

Gebruikte spullen zijn ook altijd van harte welkom. Deze kunnen tijdens de openingsuren gebracht worden of na telefonische afspraak.

Verder zijn SP-ers en niet SP-ers van harte uitgenodigd om op 10 en 11 december te komen naar de SDC-dierenzorg-kerstmarkt aan de Vulcanusdreef in Utrecht. Met o.a. hussenknuffen, schilderen, sieraden en kerststukjes maken.

Stoere mannen en vrouwen kunnen hun krachten meten met een husky of houthakken.

Live muziek, lekkernijen en nog veel meer.

Zaterdag van 13.00 tot 19.00 uur
Zondag van 12.00 tot 15.00 uur