SP presenteert buurtonderzoek Rivierenwijk

7 februari 2012

SP presenteert buurtonderzoek Rivierenwijk

Uit een buurtonderzoek van de SP Utrecht blijkt dat inwoners van Rivierenwijk tevreden zijn over hun wijk. Gemiddeld gaven de bewoners hun buurt een 7,8. De ondervraagden gaven vooral aan tevreden te zijn over de voorzieningen en het onderhoud. Minder tevreden waren ze over het gebrek aan groen en speelplekken voor kleine kinderen.

Afbeelding http://www.openstreetmap.org, CC-BY-SA.

De SP komt tot deze conclusie na het houden van een enquĂȘte bij 80 huishoudens op verschillende plekken in de buurt. Tim Schipper, fractie-voorzitter van de SP: "Dat doen we van tijd tot tijd en op vele verschillende plekken in de stad, want wie anders dan de bewoners zelf kunnen beter vertellen wat er leeft. Alleen op die manier kunnen we in de gemeenteraad een goed oordeel geven over plannen van de gemeente en dingen die er mis zijn aankaarten."

Hoewel bewoners zeer tevreden waren over de wijk, was het opvallend dat in de Balijelaan en de Merwedestraat, straten die dicht bij het centrum liggen, bewoners ontevreden zijn over de parkeergelegenheid. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat deze straten net buiten de zone voor betaald parkeren liggen.

Het hele rapport is hier te lezen