OpSPraak 30 maart: vakbonden en stakende schoonmakers

28 maart 2012

OpSPraak 30 maart: vakbonden en stakende schoonmakers

De Utrechtse afdeling van de SP organiseert op vrijdag 30 maart van 20.00u tot 22.00u een openbare avond over de rol van de vakbonden en de emancipatiestrijd van de schoonmakers. Te gast is Erhan Can, Utrechtse organiser bij FNV Bondgenoten. Erhan speelt een belangrijke rol bij de Utrechtse schoonmakersstrijd voor meer respect en vertelt tijdens deze thema-avond over hun manier van actievoeren.

Hoe komt het dat deze staking zo succesvol is? Hoe voorkom je dat je voor mensen actie voert in plaat van met de mensen? Natuurlijk komt ook een aantal schoonmakers zelf langs om te vertellen over de manier waarop zij betrokken zijn geraakt.

schoonmakers in actie

Voordat we verder kunnen praten over de belangrijke rol die vakbond en politiek kunnen spelen in een strijd als deze is achtergrondinformatie van groot belang. Lars van de Groep leert ons daarom meer over de vakbonden, hun geschiedenis en samenwerking met de politiek. Lars is bestuurslid van de SP Utrecht en voormalig medewerker Sociale Zaken voor de Tweede Kamerfractie.

De avond vindt plaats in het Utrechtse SP-pand, Wijde Begijnestraat 122. De deuren zijn open vanaf 19.30u.