27 april: megastallen in OpsPraak

26 april 2012

27 april: megastallen in OpsPraak

OpSPraakVrijdag 27 april is het weer tijd voor de maandelijkse thema-avond van de Utrechtse SP-afdeling, deze keer over megastallen. OpSPraak is uiteraard niet alleen voor SP-leden zelf, maar voor iedereen die hier graag meer over wil weten. Trommel dus je familie, vrienden, buren en/of collega's op en maak de avond nog bruisender!

Te gast is in ieder geval Frans van Knapen, hoogleraar aan de Universiteit Utrecht, die alle aanwezigen zal informeren over de wetenschappelijke kant van het onderwerp. Hoe kan een avond immers eindigen in een goede discussie over "megastallen" als we niet eens weten wat het precies is? Is er al iets te zeggen over de ontwikkeling van deze stallen in de komende jaren, wat zijn de gevolgen voor het milieu en de kwaliteit van het landschap?

Als iedereen goed is geïnformeerd over het fenomeen zelf, zal het woord worden gegeven aan een drietal gasten met ieder een andere mening over het gebruik van de megabedrijven en de toekomst van deze dierenstallen. Niemand minder dan Henk van Gerven (SP Tweede Kamerlid), Klaas Breunissen (Milieudefensie) en Florian Bekkers (GroenLinks-statenlid) zullen met elkaar en met de zaal in discussie gaan. Ook staan ze open voor het stellen van vragen.

Tot slot vertelt Anne-Marie Mineur (SP-statenlid) meer over megastallen in de provincie Utrecht en wat tegenstanders kunnen doen om hiertegen in actie te komen.

De avond vindt plaats op vrijdag 27 april van 20.00u tot 22.00u aan de Wijde Begijnestraat 122 te Utrecht. Na afloop is er zoals altijd weer tijd voor een gezellig drankje!