Wereldrecord is pas het begin van onze campagne!

12 april 2012

Wereldrecord is pas het begin van onze campagne!

Op zaterdag 14 april organiseert de SP in Utrecht een actie tegen de kaalslag op het Utrechtse OV kracht bij te zetten. Om 13.00 uur zal er in Hoograven een wereldrecordpoging plaatsvinden. Door met zoveel mogelijk mensen bij halte 't Goylaan in te stappen op lijn 1 wil de SP aandacht vragen voor het feit dat deze en andere lijndiensten gaan verdwijnen. De actievoerders reizen samen naar station Lunetten. Op het station zal aansluitend een fluitconcert georganiseerd worden en zal onder andere het Utrechtse Tweede Kamerlid Paulus Jansen spreken. De Utrechtse SP zal daar meer acties aankondigen.

Begin maart werd bekend dat het BRU (Bestuur Regio Utrecht) en de gemeente Utrecht een groot aantal GVU-buslijnen in de stad willen inkorten of schrappen. Daar komt nog boven dat de ritprijs 5% duurder word. "We krijgen minder bus voor meer geld. Onacceptabel, want er zijn genoeg andere plekken om de centen vandaan te halen," aldus Tim Schipper "De afgelopen week hebben we veel mensen gesproken die boos waren en er alles aan willen doen om de bezuinigingen van tafel te krijgen. De instapactie is pas het begin van onze campagne. De actie 'voor OV' is nog lang niet afgelopen!"

De instapactie vindt plaats op bushalte 't Goylaan om 13.00 uur. Aansluitend wordt het fluitconcert georganiseerd op station Lunetten om 13.15 uur. De SP nodigt iedereen van harte uit om mee te doen met dit protest.

Doe mee met het protest tegen de kaalslag op het OV!

Wereldrecordpoging: Waar: Bushalte 't Goylaan in Hoograven
Wanneer: Zaterdag 14 april om 13.00 uur