Complex 8: Portaal gaat bouwpuin alsnog opruimen

25 mei 2012

Complex 8: Portaal gaat bouwpuin alsnog opruimen

Op 2 mei stelde de SP schriftelijke vragen over het bouwafval dat na de sloop- en renovatiewerkzaamheden was achtergelaten in de tuinen van Complex 8 (Zuilen). Gisteren kregen de bewoners bericht van corporatie Portaal dat de grond alsnog wordt schoongemaakt, nadat ze hier maandenlang tevergeefs op hadden aangedrongen.

En dat niet alleen. Ook andere klachten van de bewoners worden aangepakt. Zo wordt er een doek rond de bouwplaats opgehangen om zwerfvuil te voorkomen en de aannemer is aangesproken op het gedrag van zijn medewerkers (afval op straat, geschreeuw in de vroege ochtend).

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: "Onder druk wordt alles vloeibaar, dat blijkt maar weer. Gelukkig lijkt er nu een goede stap gezet te worden. Ik ben heel blij voor de bewoners met dit resultaat, maar eigenlijk zou onze tussenkomst helemaal niet nodig moeten zijn. Totdat dat wel zo is, zullen we dit soort wantoestanden blijven aanpakken."