Terugdraaien bezuiniging moet ook ten goede van Utrechts OV komen

4 mei 2012

Terugdraaien bezuiniging moet ook ten goede van Utrechts OV komen

Michel Eggermont, raadslid voor de SP, heeft het initiatief genomen voor een gezamenlijke oproep aan het Bestuur Regio Utrecht (BRU), om zich ervoor in te spannen dat het terugdraaien van de bezuiniging op het openbaar vervoer ook ten goede komt van het Utrechtse OV. Zijn initiatief heeft de steun van GroenLinks, PvdA, D66, Stadspartij Leefbaar Utrecht, Christenunie en CDA.

Eggermont: "Het leek er op dat het BRU rustig achterover ging leunen en afwachten wat de uitwerking van het gedeeltelijk terugdraaien van de bezuiniging op het OV zou worden. Dat leek mij geen goed idee, want de kans dat we dan in Utrecht achter het net vissen is levensgroot".

Daarom heeft de SP contact opgenomen met de andere fracties om een zo breed mogelijk gedragen signaal af te geven dat het BRU in actie moet komen. Eggermont: "Deze brief is natuurlijk niet precies wat wij als SP willen, want wat ons betreft kan het hele busplan 2013 de prullenbak in, maar het is wel belangrijk dit gezamenlijke signaal af te geven"

De SP gaat door met actievoeren tot dat het hele busplan 2013 van tafel is. Eggermont: "Wij hebben niet de illusie dat we de hele bezuiniging met deze brief teruggedraaid krijgen. De druk moet nu verder opgevoerd worden en dat kan alleen door actie. We moeten een meerderheid van de raad zo ver zien te krijgen dat ze bereid zijn over hun spreekwoordelijke schaduw heen te springen en het geld vrij te maken om het OV in Utrecht te redden"

Wil je ook meedoen aan de actie? De petitie "1 voor OV" kun je tekenen op 1voorOV.petities.nl

Download de handtekeningenlijst waarmee u bij familie en vrienden, in de buurt, op het werk en op school handtekeningen kunt ophalen. Volle lijsten kunt u opsturen naar SP Utrecht, t.a.v. 1voorOV, antwoordnummer 52762, 3502 WH, Utrecht