Bewoners Vleuten willen bieb behouden

19 juli 2012

Bewoners Vleuten willen bieb behouden

Afgelopen woensdagavond werd het al snel duidelijk: de bewoners van Vleuten willen niet dat hun bibliotheek wordt wegbezuinigd. De SP Utrecht had een avond georganiseerd om huis aan huis te vragen wat mensen van dit bezuinigingsplan van de gemeente Utrecht vinden.

Tijdens de vele gesprekken spraken de bewoners van Vleuten zich unaniem uit voor behoud van de bibliotheek. Ze zijn vooral boos dat de coalitiepartijen  GroenLinks, D66 en PvdA 116.000 euro willen bezuinigen op de bieb in Vleuten. Hierdoor verdwijnt een groot deel van de collectie en kan de bieb slechts 3 keer 3 uur in de week bemenst open zijn. Dit terwijl deze partijen aan de nieuwe Bibliotheek ++ in het centrum van Utrecht wel tientallen miljoenen euro's gaan uitgeven.

De SP Utrecht is het helemaal eens met de bewoners van Vleuten en zal hen blijven ondersteunen in hun acties.

Tijdens deze Buurten in de Buurt avond werd aan de bewoners de Utrecht SPeciaal krant uitgedeeld. Mocht je hem nog niet in de bus gehad hebben: hij is HIER terug te lezen.