Video: zorgen over de thuiszorg

11 januari 2013

Video: zorgen over de thuiszorg

Vrijdag 11 januari kwam SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten naar Utrecht om uit te leggen welke rampzalige gevolgen de miljoenenbezuinigingen gaan hebben voor de thuiszorg. In een goedgevulde Monicakerk in Ondiep ging zij o.a. in gesprek met drie thuiszorgmede- werksters om te horen tegen welke problemen zij nu en straks aanlopen. Problemen die door de ook aanwezige ABVAKABO-bestuurder Hans van den Wijngaard van harte werden bevestigd.

Op deze avond, die door een samenwerkingsverband van 'Wij Zijn de Thuiszorg', ABVAKABO en de SP tot stand kwam, deden Renske en thuiszorgmedewerkster Elly Manschot een oproep aan alle aanwezigen op zich te organiseren in actiecomités, het verzet uit te breiden en allemaal aanwezig te zijn bij de grote landelijke actiebijeenkomst op 4 februari in Nieuwegein.

Zie hier het fotoverslag van de avond

De video Thuiszorg 1, die op deze avond is getoond en waarin diverse thuishulpen en cliënten aan het woord komen is hieronder te vinden. Met dank aan Elly, An, Annie, Jessica en Marjon.

Deze video is een compilatie van vier films die allemaal op YouTube te bekijken zijn. Bekijk ze allemaal, het is de moeite waard!

Thuiszorg 2: Elly

Thuiszorg 3: An

Thuiszorg 4: Annie en Jessica

Thuiszorg 5: Marjon