Nieuw zorgcomité Regio Utrecht trapt tour af voor betere zorg

15 maart 2013

Nieuw zorgcomité Regio Utrecht trapt tour af voor betere zorg

16 maart 2013 - Aftrap tour Actiecomité Zorg:
een geweldig resultaat!

-bijna 700 handtekeningen
-veel belangstelling en goede gesprekken
-een fantastische inzet van alle comitéleden

Actiecomite Zorg Stadhuisbrug Utrecht2_16-3-2013

Actiecomite Zorg_Stadhuisbrug Utrecht1_16-3-2013

15 maart '13

Zaterdag 16 maart begint het Zorgcomité Regio Utrecht aan haar tour voor een betere zorg door de wijken en markten in en rondom Utrecht.

Het nieuw opgerichte zorgcomité gaat Utrechters informeren over de gigantische bezuinigingen in de thuiszorg. Als de bezuinigingen doorgaan, zullen bijna 100.000 thuiszorgmedewerkers hun baan verliezen en zal de huishoudelijke zorg enkel nog beschikbaar zijn voor de allerlaagste inkomens.

Het Zorgcomité Regio Utrecht is opgericht om verzet te organiseren tegen de keiharde bezuinigingen in de zorg. Zij organiseert samen met andere zorgcomités in het land acties rondom de zorg en bestaat uit leden van Abvakabo FNV (Strijd voor Thuiszorg), van Stop Uitverkoop Thuiszorg Utrecht, thuiszorgmedewerkers en politici.

Belangrijkste doelstelling op dit moment is de aanloop naar de grote landelijke manifestatie tegen de kaalslag in de thuiszorg op 6 april. Bijna dagelijks zullen leden van het comité in een winkelcentrum of wijkmarkt van Utrecht te vinden zijn met een actie en haar kraam vol informatie.

Op de stadhuisbrug kan zaterdag tussen elf en één uur iedereen terecht om een petitie te tekenen of zich op te geven voor een van de tientallen gratis bussen naar Den Haag op 6 april.

Na 6 april zal het Zorgcomité verder gaan met acties voor een betere zorg.

Meer informatie:

• Tijd:       11:00 - 13:00