SP pleit voor lift bij eindhalte sneltram

28 januari 2015

SP pleit voor lift bij eindhalte sneltram

De ontwikkeling van het stationsgebied is in volle gang. Hoewel de gemeente al meerdere malen heeft aangegeven in de plannen rekening te houden met de toegankelijkheid van het gebied, is het in de praktijk nog te vaak het sluitstuk. Zoals nu weer bij de ontwikkeling van het Forum, een verhoogd loopgebied aan de westzijde van het station, waar ook de (tijdelijke) eindhalte van de sneltram zich bevindt. In het ontwerp is wel rekening gehouden met ruimte voor een lift maar is er geen budget voor gereserveerd. De SP zet zich in voor een goede toegankelijkheid van heel Utrecht en wil dat deze lift er komt. Daarom dient SP-fractievoorzitter Tim Schipper morgen een actuele motie in.

Schipper: “Het is natuurlijk een vreemde situatie dat er op papier wel rekening wordt gehouden met de plaatsing van een lift maar er geen financiële ruimte is. We hebben niet voor niets in 2013 hierover een motie over optimale toegankelijkheid aangenomen in de raad. Een lift is een waardevolle toevoeging, juist op deze plek, en wij vragen de raad dan ook om er voor te zorgen dat deze lift er gaat komen.”

De actuele motie wordt morgenavond tijdens de gemeenteraad in stemming gebracht.