Zure tijden voor medewerkers V&D

28 januari 2015

Zure tijden voor medewerkers V&D

Foto: SP

Gisteravond werd er een bijeenkomst gehouden door vakbond FNV voor de werknemers van de V&D. De medewerkers gaan een zure tijd tegemoet. Het warenhuis verkeert in slecht weer en daar zijn de medewerkers nu de dupe van. SP Utrecht en Emile Roemer waren hier ook aanwezig om de werknemers een hart onder de riem te steken en ze wat ‘zoets voor bij het zuur’ aan te bieden.

Het warenhuis is van plan om haar medewerkers loon in te laten leveren. Variërend van 5,8% voor het management tot bijna 10% voor de medewerkers in de winkel. Daarnaast wordt er voorgesteld om banen te schrappen en arbeidsvoorwaarden te verslechteren. “Wij steunen het personeel van de V&D: Dit is gewoon onrechtvaardig. Het personeel draait nu op voor het wanbeleid van de V&D top. Daarbovenop is het nog eens extra zuur dat de medewerkers zwaarder worden gepakt dan het management.” Aldus SP-afdelingsvoorzitter Milos Todorovic.

Foto: SP

Komende zaterdag organiseert de FNV een demonstratie in Utrecht voor ‘Echte banen’. De SP wil ook dat mensen perspectief hebben op een echte baan tegen een fatsoenlijk loon en sluit zich daarom aan bij deze actie. Jij ook? Kom dan naar het Moreelse Park, naast Utrecht Centraal, om 13:30. Kijk voor meer informatie op de website.