Vier met ons de Dag van de Arbeid

28 april 2015

Vier met ons de Dag van de Arbeid

Foto: SP

Op 1 mei wordt de Dag van de Arbeid gevierd. De strijd van de arbeiders en wat zij hebben bereikt wordt op deze dag herdacht. De 1 mei-viering is tegenwoordig in Nederland wat minder bekend en daarom wordt deze dag dit jaar nieuw leven ingeblazen.

Dat is ook broodnodig. De laatste dertig jaar worden de verworvenheden, waar de arbeiders van toen voor hebben gestreden, afgebroken en wegbezuinigd. De SP in Utrecht steunt waar mogelijk de FNV en werknemers voor betere arbeidsvoorwaarden en echte banen!

Overdag is er een grote FNV demonstratie in Amsterdam. Voor meer informatie over het programma en het vervoer, kijk op de FNV website.

Daarnaast organiseert de SP Utrecht een avondprogramma! Vanaf 19:30 uur is iedereen welkom in Café de Bastaard voor een biertje of wat anders. Het wordt een gezellige avond. Er zullen enkele sprekers wat vertellen over de Dag van Arbeid. Eén van de sprekers zal mogelijk Ron Meyer zijn, hij was betrokken bij de succesvolle schoonmakerstakingen van de afgelopen jaren.

Kom dus ook en vier met ons de Dag van de Arbeid!