1037 handtekeningen voor Volkspetitie Red de Zorg

8 juni 2015

1037 handtekeningen voor Volkspetitie Red de Zorg

Foto: Hans Verschoor

De SP stond afgelopen zaterdag samen met zorgmedewerkers, de vakbonden FNV en CNV en GroenLinks en PvdA Utrecht op de Stadhuisbrug om handtekening op te halen voor Volkspetitie 'Red de Zorg'. De actie kon op brede steun rekenen van de voorbijgangers: Er werden deze middag maar liefst 1037 handtekeningen opgehaald.

De SP haalde eerder al duizenden handtekeningen op, dit weekend kwamen daar nog eens ruim duizend bij. Bijzonder was dat de PvdA ook handtekeningen ophaalde. SP-voorzitter Milos Todorovic: “Ik ben blij dat linkse samenwerking hier in Utrecht mogelijk is. Ik hoop dat de PvdA in de regering ook dat lef heeft en de bezuinigen in de zorg van tafel gooit.”

De actie is een initiatief van de vakbonden FNV en CNV. De SP en GroenLinks hebben al eerder aangegeven de actie te steunen. Het doel is om 300.000 handtekeningen op te halen voor 15 juni. Todorovic: “Dat aantal hebben we nu al ruimschoots gehaald doordat zoveel mensen de bezuinigingen zat zijn, maar we gaan door. Hoe meer handtekeningen hoe harder we tegen de regering kunnen zeggen dat het zo absoluut niet verder kan!”

Wil je ook je steun betuigen? Teken de petitie hier.

Foto: Hans Verschoor