SP-wethouder Jansen tekent nieuw contract dierenwelzijn

13 juli 2016

SP-wethouder Jansen tekent nieuw contract dierenwelzijn

Foto: L. Schmidt / SP Utrecht

Vanmiddag is een nieuwe stap gezet in de verbetering van het dierenwelzijn in Utrecht. Utrecht. De coördinatie voor opvang en vervoer van zieke, gewonde en zwerfdieren in de stad is vanaf nu in handen van de Dierenbescherming. Tegelijkertijd komt er hiervoor een structureel extra bedrag vrij van 175.000.euro per jaar.

Namens de gemeente Utrecht en de Dierenbescherming tekenden SP-wethouder Paulus Jansen en directeur Peter Verdaasdonk het contract in de boomgaard van Nieuw Rotsoord.

In de nieuwe situatie wordt intensief samengewerkt met de Dierenambulance, het Dierenasiel en de Vogelopvang.

Foto: L. Schmidt / SP Utrecht

Feestelijk moment met alle betrokken partijen

De SP is blij met de samenwerkingsovereenkomst. “Opvang van dieren in nood moet gewoon goed geregeld zijn. Daar hebben we in het verleden al vaker voor gepleit, zoals een aantal jaar geleden bij de Vogelopvang. Het contract met de Dierenbescherming is een belangrijke stap vooruit. Dit kan het welzijn van dieren in nood alleen maar ten goede komen. En er zijn nu ook de benodigde extra middelen voor beschikbaar. Hiermee kunnen we in de toekomst hopelijk een hoop dierenleed voorkomen”, aldus Tim Schipper, die vanmiddag ook in het Rotsoord aanwezig was.

Foto: L. Schmidt / SP Utrecht

Na afloop kregen we nog een mooie rondleiding bij de naastgelegen Vogelopvang

Mooi zo en eindelijk!