Sloop Oudegeinlaan opnieuw uitgesteld: weer raadsvragen SP

14 september 2016

Sloop Oudegeinlaan opnieuw uitgesteld: weer raadsvragen SP

Op 13 september ontving de gemeenteraad het bericht dat de sloop-nieuwbouwplannen in het complex Oudegeinlaan (Hoograven) opnieuw zijn uitgesteld. Dit keer tot ergens in 2017. De SP is het gesol met de vaste en tijdelijke huurders in het complex spuugzat en zal opnieuw vragen stellen hierover in het vragenuur van 15 september.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: “De vorige groep tijdelijke huurders kon vanwege de sloop in oktober een paar maanden geleden opkrassen. Onnodig dus. Zij zijn inmiddels vervangen door mensen met een bruikleen- of antikraakcontract. Daarnaast staan er 9 huizen leeg momenteel. Maar ik wil ook weten wat het betekent voor de nog zittende reguliere huurders, die inmiddels een urgentie hebben of willen terugkeren in de nieuwbouw. Het amateurisme bij Portaal is echt niet te geloven. De dag dat die club een keer een planning haalt is waarschijnlijk ook de dag dat varkens kunnen vliegen.”

Lees hier de vragen van Schipper.
Lees hier de eerdere berichten over de Oudegeinlaan