Geen plakverbod bij verkiezingsborden

18 november 2016

Geen plakverbod bij verkiezingsborden

Foto: Antonisse Media

Tot de verbazing van SP-raadslid Michel Eggermont stond op de website van de gemeente aangekondigd dat voorbeplakte borden zouden worden geplaatst in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart 2017. Reden genoeg voor de SP om, gesteund door D66 en SBU, vragen te stellen aan de burgemeester over het Utrechtse plakbeleid.

Het voorbeplakken van verkiezingsborden gaat volgens Eggermont in tegen de vrijheid van meningsuiting: "Iedereen moet vrij zijn om haar ideeën tav de Tweede Kamerverkiezingen te kunnen uiten. Met een plakverbod ontneem je hen deze mogelijkheid." Na de beantwoording door de burgemeester afgelopen donderdag, is geïnventariseerd hoe de verschillende raadsfracties hier over dachten. Eggermont: "Een meerderheid van de partijen stond gelukkig niet achter deze plannen en dus heeft de gemeente haar voornemen snel ingetrokken."

We kunnen dus gewoon weer met ladder, emmer en kwast aan de slag. Heb je zin om tijdens de verkiezingscampagne mee te helpen? Stuur dan een mailtje naar utrecht@sp.nl of bel naar 030-2960098.

Reacties

Goeie. In Nieuwegein gaan ze digitale borden plaatsen. De meeste partijen zijn daar tegen het borden plakken. En aantal daarvan plakt al jaren n.l. liever op het pluche.