SP stelt vragen over renovatie Wierslaan

9 november 2016

SP stelt vragen over renovatie Wierslaan

Foto: Tim Schipper

Al sinds april loopt er bij de eengezinswoningen aan de Wierslaan een nul-op-de-meter renovatie. Intussen stromen er klachten binnen van bewoners over de uitvoering. Voornamelijk de grote onduidelijkheid levert veel frustratie op. Zo zouden de werkzaamheden voor de zomervakantie afgerond zijn, raken bewoners veel ruimte in de tuin kwijt omdat energieunits groter uitvallen dan op de tekeningen en krijgen ze pas kort van te voren te horen wanneer werkzaamheden plaatsvinden. Ook is er gesteggel over afhandeling van schades en vergoedingen. Fractievoorzitter Tim Schipper van de SP stelde hierover vragen aan het college van B&W.

''Dit soort ingrijpende renovaties horen niet plaats te vinden wanneer er nog mensen wonen'', aldus Tim Schipper. ''De mensen weten op dit moment niet waar ze aan toe zijn. Zij krijgen gebrekkige informatie over de renovaties en voorzieningen. Er werd zelfs een bewoner geconfronteerd met asbest, zonder dat hij daar van te voren over was ingelicht. Voor het asbest dat niet wordt verwijderd moet er een asbestplattegrond komen. Kortom, duidelijkheid voor de bewoners, zonder dat daar jarenlange juridische procedures aan te pas moeten komen zoals in de Bomenbuurt in 2012''.

De SP wil dat het college in gesprek gaat met woningcorporatie Portaal over de klachten en aanspreekt op misstanden. Ook moeten er volgens de SP scherpere afspraken komen over de uitvoering van renovaties en groot onderhoud in bewoonde staat.

Klik hier voor meer berichten over het complex Oudegeinlaan