Moet gemeente zelf starten met ontwikkeling Het Nieuwe Zandpad?

24 januari 2017

Moet gemeente zelf starten met ontwikkeling Het Nieuwe Zandpad?

Vorige week werd naar buiten gebracht dat de ontwikkeling van Het Nieuwe Zandpad nog meer vertraging gaat oplopen dan al het geval was. De uitkomst van de Bibob procedure stelt vast dat BeJa Accommodaties B.V. uit Hoogeveen,
de voorkeurskandidaat om de nieuwe plannen te ontwikkelen, te grote risico’s met zich meebrengt.
SP-raadslid Michel Eggermont: “Dat heeft als resultaat dat het contract met deze partij ontbonden is, en we weer een paar stappen achteruitgaan.”

De Wet Bibob  (Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur)  zorgt er voor dat overheden, in dit geval de gemeente Utrecht, partijen die een vergunning, subsidie of aanbesteding aanvragen deze partijen kunnen beoordelen op hun integriteit en onder andere kunnen screenen op criminele activiteiten. Op basis van de Wet Bibob kan sprake zijn van een ernstige mate van gevaar, een mindere mate van gevaar of geen (gebleken) gevaar. Eggermont: “Het is in het onderzoek duidelijk naar voren gekomen dat er  sprake is van de hoogste gevaar categorie. Hoewel we blij zijn dat deze procedure er is, is de uitkomst natuurlijk wel een teleurstelling. Niet in de laatste plaats voor de sekswerkers zelf, die nu nog langer in onzekerheid zitten.”

“Op dit moment worden de partijen die eerder al geïnteresseerd waren opnieuw benaderd.  We hopen dat het college alsnog snel met een alternatief gaat komen en niet onnodig lang gaat wachten tot er een geschikte partij wel door de Bibob procedure komt. Desnoods moeten we als gemeente zelf alvast een start maken met de ontwikkeling, tot we dit op een gegeven moment kunnen overdragen aan een geschikte partij.”, aldus Eggermont.

Hahahaha

Sinds wanneer moeten we aan de wens van sekswerkers tegemoet gaan komen !
Deze vorm van prostitutie(raam) voldoet allang niet meer aan de huidige tijdslijn waarin het internet en de hotels hier hun eigen plek in veroverd hebben. Uiteraard geen toezicht GGD/Politie momenteel maar ook hier kan winst behaald worden mits men het evoluerende karakter van de prostitutie serieus wenst te nemen...!

Raamprostitutie is iets uit het verleden en misschien dat we hierbij 1 boot op het Zandpad als zijnde een toeristische atractie laten liggen waarin we een paar schaars aangeklede etalagepoppen kunnen gaan plaatsen.