Stop het parkeerverbod in Ondiep

16 april 2017

Stop het parkeerverbod in Ondiep

Foto: SP Utrecht

"Mensen moeten kunnen beslissen hoe hun eigen buurt eruitziet", zegt SP'er Eduard van Scheltinga. Onaangekondigd is er daarentegen door 5 parkeervakken in de straat Ondiep een kruis gezet. Ondanks dat er al te weinig parkeerplekken zijn. Binnenkort al zou daar tussen 8.00 - 9.00 en 14.00 - 15.00 niet geparkeerd mogen worden. Anders volgt een bekeuring. Ondiepers roepen het gemeentebestuur op om het parkeerverbod niet in te voeren. De SP steunt deze oproep van harte. Samen met buurtgenoten zijn we een handtekeningenactie gestart.

De gemeente wil het parkeerverbod invoeren, vanwege de schoolbus die bij de school in de straat moet zijn. Maar in plaats van de parkeervakken voor de school, wil de gemeente hiervoor de parkeervakken voor de huizen van de buren gebruiken. Van Scheltinga: "Het is van de zotte dat de gemeente Ondiepers niet heeft ingelicht over dit plan. Dan hadden de bewoners kunnen voorstellen om de bus gewoon in de parkeervakken voor de school te laten parkeren."

Reacties

Lekker Utrechs weer, hoor. Denken is nog steeds erg moeilijk. Ik ben al bijna tien jaar uit mijn geboorteplaas weg. Geld weggooien en de mensen treiteren kunnen ze nog erg goed. Ik heb maar 1 standaard antwoord: VVD en andere juppen afvoeren!

Charlotte Koren