Provincie doet voorstel voor nieuwe dienstregeling: Hoograven genegeerd

25 mei 2017

Provincie doet voorstel voor nieuwe dienstregeling: Hoograven genegeerd

Foto: Onbekend

Deze week werden de plannen van de Provincie voor de nieuwe dienstregeling bekend gemaakt. In dit eerste voorstel staat geen vervanging voor de oude route van buslijn 6. Bewoners en de SP hebben hier de afgelopen maanden actie voor gevoerd. SP-raadslid Michel Eggermont: ‘De provincie negeert tot nu toe de bewoners van Hoograven. 3 Juli wordt er definitief besloten over de buslijn dus er kan nog van alles veranderen. Vanaf nu tot dan gaan we samen met bewoners aan de slag om VVD-bestuurder Jaqcueline Verbeek en de rest van de politieke partijen in de provincie te overtuigen van een goede busverbinding!’

Ruim 600 buurtbewoners hebben hun handtekening gezet achter het plan om buslijn 6 terug te laten keren in de wijk. Eggermont: ‘De oude route van buslijn 6 voerde wel langs winkelcentrum Smaragdplein. De huidige buslijn gaat daar niet langs en mist belangrijke voorzieningen zoals de huisartsenpost. De bewoners van Hoograven lijken wel in de verdomhoek te zitten. Tijd dat Jacqueline Verbeek gaat inzien dat ze niet om de bewoners van Hoograven heen kan!’

Wat kunnen we toevoegen aan 3 juli?