Provincie helpt Hoograven nog niet aan een goede buslijn, wij gaan door!

10 juni 2017

Provincie helpt Hoograven nog niet aan een goede buslijn, wij gaan door!

Foto: Eduard van Scheltinga

Bewoners uit Hoograven voerden vandaag samen met de SP actie voor de terugkeer van buslijn 6. Hoogravenaren hebben het gevoel dat ze in de verdomhoek zitten, want het wordt ze steeds moeilijker gemaakt om alle belangrijke voorzieningen in de wijk te bereiken. De verantwoordelijke  VVD-provinciebestuurder Jacqueline Verbeek was uitgenodigd voor een tour door de buurt. Toegeven wilde ze nog niet, maar de bewoners en SP zeggen: Wij gaan door!

Eerder hebben de bewoners en de SP al een alternatief plan voor de bekostiging van de terugkeer van de lijn gepresenteerd. SP-fractievoorzitter Tim Schipper: ‘Het is teleurstellend dat de gedeputeerde van de VVD nog niet naar de bewoners wil luisteren. Ze ziet nog niet de noodzaak van een goede busverbinding in de wijk, toch zijn er al ruim 700 bewoners die zeggen dat de buslijn terug moet komen. Eén ding is al wel zeker: wij gaan door!’

Reacties

Het is ook verbazingwekkend dat de gedeputeerde, in het AD van afgelopen maandag, niet de volledige waarheid verteld aan de verslaggever van de krant. Lijn 6 is is eigenlijk ten onder gegaan aan het steeds (door werkzaamheden rond het station en de Scheltemabaan) verleggen van de route, waardoor er inderdaad minder mensen van de bus gebruik maakte. Toen werd er al geen behoorlijk alternatief geboden.

Gr,

Willem.