Eggermont: ‘Gemeente moet kas Al Fitrah niet spekken’

8 november 2017

Eggermont: ‘Gemeente moet kas Al Fitrah niet spekken’

Foto: SP / Google

‘Het onderzoek dat de gemeente Utrecht wil gaan doen naar de salafistische moskee Al Fitrah heeft een compleet verkeerde insteek’, dat vindt SP-raadslid Michel Eggermont. De gemeente wil onderzoeken in welke  behoefte van ouders en jongeren alFitrah voorziet. Salfisme is een zeer extreme geloofsovertuiging die zich keert tegen de democratische rechtstaat. Eggermont: ‘Bizar, de gemeente zou juist tijd en geld moeten steken in een onderzoek naar de behoefte van een Utrecht zonder Al Fitrah.’

Naar de salafistische moskee is al eerder onderzoek
geweest. Eerder werd bekend dat de moskee geld ontving van een Koeweitse organisatie die op de terrorismelijst staat. De moskee kampte al jaren met huurachterstanden. Onlangs werd het schoolgebouw die Al Fitrah huurde verkocht aan een investeerder die het huidige pand wil slopen en er 68 woningen wil bouwen. Al Fitrah deelt mee in de verkoop van deze woningen en kan daarmee er bijna 600.000 euro op vooruit gaan. De SP wil dat de gemeente de bouw van deze woningen tegenhoudt door de zogenaamde ‘startnotitie’ te weigeren. Een startnotitie wordt gemaakt als een initiatief niet voldoet aan het bestemmingsplan maar wel aan de beleidsdoelen van de gemeente. ‘De gemeente moet de kas van de salafisten niet spekken. De herfinanciering van Al Fitrah is geen beleidsdoel van de gemeente. De principes van het salafisme staan daar lijnrecht tegenover.’

Steun je ons? Laat het ons hier weten!

Reacties

Gemeente Utrecht moet alles proberen om dit tegen te gaan. Deze organisatie is zo fout als maar kan en dient op alle mogelijke manieren gestopt te worden. Al jaren lang is bekend dat hier het salafisme wordt aangehangen, de meest extreme vorm van islam. Op een vieze manier is het straks mogelijk dat de stichting hier 6 ton aan overhoudt, dit mag echt niet gebeuren