Schipper: Klépierre moet aan Utrechters denken of monopolie opgeven

5 december 2017

Schipper: Klépierre moet aan Utrechters denken of monopolie opgeven

Foto: Eduard van Scheltinga

De vastgoedgigant Klépierre, geeft vrijwilligers van het Leger des Heils nog één keer toestemming om te collecteren in Hoog Catharijne. Eerder liet het bedrijf nog weten vanaf dit jaar de collectanten weg te sturen. SP-fractievoorzitter Tim Schipper: 'Het is geweldig dat Klépierre na zoveel druk  het Leger des Heils nog een jaar laat collecteren in Hoog Catharijne. Maar feit blijft dat de Franse vastgoedboer zich gedraagt als heer en meester in onze stad. Hoog Catharijne is de hoofdroute naar de binnenstad vanaf het station. Deze route hoort een openbare weg te zijn en het Leger des Heils moet daar gewoon kunnen collecteren, ook volgend jaar.'

Eerder was Klépierre ook tegen de bouw van trappen van de perrons van het station naar de Moreelsebrug. De vastgoedgigant was bang dat er minder mensen via Hoog Catharijne naar de binnenstad zouden lopen. 'Klépierre wil een monopolie hebben op toegang tot de binnenstad, maar wil niet de verantwoordelijkheid van een openbare weg. Je kunt niet beide hebben. Klépierre is te gast in onze stad en zal ook aan de Utrechters moeten denken, niet alleen aan het eigenbelang.'

Reacties

Volgens mij openbare weg, dus heeft iedereen toestemming om daar te collecteren na vergunning gemeente

Inderdaad is het een openbare weg. Het is te gek voor woorden dat dan een "gast-arbeider" bepaalt wie er wel of niet mag collecteren en wat er binnen de muren van HC wel of niet mag !!