Eggermont boos over verdwijnen van kwart van alle Utrechtse brievenbussen

1 maart 2018

Eggermont boos over verdwijnen van kwart van alle Utrechtse brievenbussen

Foto: Sander van Oorspronk

Een kwart van de PostNL-brievenbussen in Utrecht dreigt te verdwijnen. SP-raadslid Michel Eggermont: ‘Dit is absurd. Woon je op plekken zoals in het zuiden van Hoograven, De Meern, Geuzenwijk, Lunetten of Tuinwijk-west dan moet je straks honderden meters verder lopen. Voor veel mensen is dat geen enkel probleem, maar voor veel ouderen en mensen die slecht ter been zijn juist wel. De hoge heren van het geprivatiseerde PostNL laten hier weer een sterk staaltje tekentafelbezuinigingen zien. De post is een publieke voorziening, niet een gunst.’

Eggermont wil dat er meer rekening gehouden wordt met de ouderen van dagen in Utrecht en heeft vragen in de gemeenteraad aangekondigd. ‘Het gemeentebestuur moet aan de kant van de ouderen van Utrecht gaan staan en met PostNL in gesprek gaan over deze slecht doordachte plannen.’

Utrechters die benadeeld worden door de plannen van PostNL kunnen zich ondertussen wenden tot Eggermont en de SP via utrecht@sp.nl of 06-81082068.

Schande ik moet al 200 meter lopen voor een bus
wij oudjes worden weer flink gepakt
lang leven Nederland .

Het moet toch niet gekker worden ik mag toch hopen dat de brievenbus op het WC lunetten blijft bestaan.

Roseweidelaan de meern brievenbus graag blijven in de buurt wonen veel oudere mensen graag laten staan