SP in gesprek met LHBT'ers bij Utrecht Canal Pride

18 juni 2018

SP in gesprek met LHBT'ers bij Utrecht Canal Pride

Foto: SP Utrecht

Op zaterdag 16 juni vond de tweede editie van Utrecht Canal Pride op de Oudegracht plaats. De SP was erbij met een enquete over intolerantie en discriminatie ervaren door de LHBT-gemeenschap. Het was een mooi feest, maar uit de gesprekken blijkt dat er nog steeds best veel LHBTers intolerantie ervaren en soms zelfs gediscrimineerd worden in hun dagelijkse leven. Ben je zelf LHBT'er in Utrecht? Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen. De enquete is hier te vinden.

Op school, bij de psycholoog, in hun buurt – op deze plekken hebben de Utrechtse LHBT'ers met intolerantie en discriminatie te maken. Gelukkig zeiden ook veel LHBT'ers dat ze in de afgelopen 12 maanden geen discriminatie vanwege hun geaardheid of identiteit hebben ervaren. We hebben veel mensen gesproken die speciaal naar Utrecht zijn gekomen uit plekken zoals Groningen of Amsterdam om van de Pride te genieten. Volgens sommige LHBT'ers zorgen juist zulke feesten voor meer zichtbaarheid, en daardoor meer tolerantie en veiligheid.

De SP strijdt voor een veilig Utrecht voor iedereen. Discriminatie op basis van seksuele voorkeur is onacceptabel. Wilt u ons meehelpen door ons te steunen? Word dan hier lid van de SP!