Bewoners Muylenborchdreef behalen eerste overwinning!

9 september 2018

Bewoners Muylenborchdreef behalen eerste overwinning!

Foto: Eduard van Scheltinga

Tientallen buurtbewoners en de SP organiseerden zondag een buurtfeest aan de Muylenborchdreef in Overvecht. Niet om te feesten, maar om te protesteren tegen het hardrijden in hun buurt. Al jaren vinden bewoners de straten in Overvecht net een racebaan. Met hun actie willen ze daar verandering in brengen. GL-Wethouder Lot van Hooijdonk nam handtekeningen in ontvangst en zei dat ze naar een oplossing gaat zoeken. De eerste overwinning is nu binnen. Buurtbewoner Jeannet Smeeding en haar zoon Jeydee zijn daar blij mee, maar Jeannet is ook kritisch: ‘Er zijn meer Overvechters geweest die van de van de gemeente hebben gehoord dat ze er wat aan zouden doen, maar vervolgens niks meer hoorden. We zullen de wethouder achter haar broek zitten om ervoor te zorgen dat ze ons niet vergeet. En anders gaan we wel naar haar toe.’

De bewoners hebben drie eisen. Ze willen een zebrapad naar de speeltuin, dat de Muylenborchdreef een woonerf wordt en flitspalen op de Neckardreef. SP-raadslid Ruurt WIegant helpt de bewoners met hun actie: ‘Het stadsbestuur wil wel 19 miljoen euro uitgeven om de Kardinaal de Jongweg om te bouwen van een vierbaansweg naar een tweebaansweg, maar vergeet de Overvechters. Die willen veilige wegen voor hun kinderen. Er zijn mooie plannetjes zoals een stadsboulevard, maar de gewone Overvechter mag ondertussen in een onveilige wijk wonen.’ Buurtbewoner Kimberley Rietveld is het daarmee eens: ‘Het is wachten op een ongeluk bij ons in de straat. Er gebeuren al zoveel ongelukken in de wijk. Dat er niet meer dooien vallen is een wonder.’