Overvechters dwingen aanpassing aan trottoirs af

3 oktober 2018

Overvechters dwingen aanpassing aan trottoirs af

Foto: Eduard van Scheltinga

De gemeente past trottoirs aan in Overvecht om meer op- en afritten te maken voor mensen die slecht ter been zijn. Het gaat om de trottoirs rondom de Muylenborchdreef. Een buurtcomité, gesteund door de SP, voert actie voor veilige straten in Overvecht. Eén van de eisen van de bewoners is nu ingewilligd door het stadsbestuur. SP-raadslid Ruurt Wiegant: 'Een mooi eerste succes voor deze bewoners. Nu de volgende stap. De gemeente dwingen om wat aan de racebaan in de straten van Overvecht te doen.'

De buurtbewoners hebben gevoel in de steek te zijn gelaten door de politiek. Wiegant: 'Ze hebben ook gewoon gelijk. Door actie te voeren, met onze hulp, dwingen ze de politiek nu om te luisteren. Je ziet dat het meteen effect heeft. Nu ervoor zorgen dat de gemeente niet 19 miljoen euro steekt in een onnodige versmalling van de Kardinaal de Jongweg, maar gaat zorgen voor veilige wegen in Overvecht.'