Pak racebanen in Overvecht en Kanaleneiland aan

7 november 2018

Pak racebanen in Overvecht en Kanaleneiland aan

Foto: Eduard van Scheltinga

Auto’s die met gierende banden de hoek om komen. Ouders die hun kinderen niet naar de speelplaats durven te laten gaan. Ouderen die de straat niet over durven. Op een aantal plekken in Overvecht en Kanaleneiland is dit dagelijkse kost. De SP wil dat deze racebanen zo worden ingericht dat dit niet meer kan, maar daar trekt wethouder Van Hooijdonk te weinig geld voor uit. Dat terwijl er wel miljoenen worden uitgegeven om de Kardinaal de Jongweg te versmallen.

De SP dient daarom een motie in om flitspalen neer te zetten bij de wegen in Overvecht en Kanaleneiland waar stelselmatig te hard wordt gereden. SP-fractievoorzitter Tim Schipper: 'Al jarenlang is aan Overvecht en Kanaleneiland beloofd dat de hardrijderij zal worden aangepakt, maar er gebeurt niets. Bewoners geven aan dat ze het niet langer pikken dat er zo geraced wordt en dat de gemeente niet naar ze luistert. Flitspalen neerzetten is de eerste stap.'

De SP heeft al een aantal keer buurtbewoners meegeholpen acties op te zetten om de gemeente zover te krijgen de straten aan te passen. Schipper: 'Deze straten zijn echt onveilig, hoeveel ongelukken moeten er gebeuren voordat er eindelijk wat gebeurt? Geen geld zeggen ze steeds, maar ondertussen trekt Van Hooijdonk wel miljoenen uit om de Kardinaal de Jongweg smaller te maken. Dat is niet uit te leggen.'

Het is Tijd voor rechtvaardigheid. Sluit je aan bij onze beweging en word vriend voor rechtvaardigheid!