GEZOCHT: SP-VOLKSVERTEGENWOORDIGERS

19 augustus 2021

GEZOCHT: SP-VOLKSVERTEGENWOORDIGERS

Foto: Eduard van Scheltinga

Op straat, in de buurt en in de gemeenteraad: al jaren strijden Utrechtse SP’ers samen met Utrechters voor een eerlijke, solidaire en gelijkwaardige stad. Om onze positie in de Utrechtse Gemeenteraad te versterken is de SP afdeling Utrecht op zoek naar kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Zie jij jezelf als een goede kandidaat namens de SP? Meld je dan aan!

We willen een zo sterk mogelijke lijst samenstellen van mensen die de stad Utrecht goed kennen, die bij voorkeur actief zijn in maatschappelijke organisaties binnen de stad en actief zijn binnen de afdeling Utrecht.

Functieomschrijving

Als gemeenteraadslid van de SP vertegenwoordig je de inwoners van de gemeente Utrecht. Je hebt contact met de inwoners en weet wat er speelt. Daar waar nodig help je mee bij het organiseren van bewoners en het voeren van actie tegen het beleid van de gemeente. Je bent de spreekbuis voor die bewoners in de gemeenteraad. Raadsleden bepalen de belangrijkste punten in de gemeente en controleren of het college van Burgemeester en Wethouders het beleid goed uitvoeren.

Profiel:

1. Je bent bereid om minstens 1,5 dag per week aan het raadswerk te besteden.
  2. Je onderschrijft het doel, het beginselprogramma en de statuten van de SP.
  3. Je hebt  betrokkenheid, loyaliteit en inzet voor de SP en in het bijzonder de SP-afdeling Utrecht bewezen.
  4. Je bent op dit moment actief binnen de SP-afdeling Utrecht.
  5. Je onderschrijft de afdrachtregeling van de SP.
  6. Je bent verbaal sterk, hebt analytisch vermogen, relativeringsvermogen, zitvlees en uithoudingsvermogen. Je kunt mensen actief benaderen en de essentie uit dossiers halen.
  7. Je bent toegankelijk, benaderbaar en bereikbaar.
  8. Je bent collegiaal, constructief en kan goed samenwerken.
  9. Je woont in Utrecht en kent de gemeente Utrecht. Je weet wat er speelt in de Utrechtse politiek.
  10. Je zal het verkiezingsprogramma van de SP-afdeling Utrecht dat wordt vastgesteld op de algemene ledenvergadering onderschrijven en uitvoeren als jij in de raad verkozen wordt.
  11. Je bent bij voorkeur actief bij maatschappelijke organisaties binnen de stad Utrecht.

Meld je aan!

Heb je interesse om op de kandidatenlijst te staan voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2022? Stuur dan je motivatie met een kort cv naar Dane Harris: danecharris@gmail.com. We nodigen ook nadrukkelijk kandidaten uit die op een onverkiesbare plaats, dus lager op de lijst, willen staan om te reageren. Als jij dat wil is het goed om dat te melden in je motivatie.

Planning

De deadline voor aanmelding is maandag 6 september 2021. Nadat we jouw mail hebben ontvangen zal de kandidatencommissie contact opnemen voor een gesprek. De kandidatencommissie zal naar aanleiding van de gesprekken een concept-kandidatenlijst samenstelling die vervolgens op een algemene ledenvergadering zal worden vastgesteld door de leden van de afdeling Utrecht.

Twijfel je nog, of wil je eerst meer informatie? Stuur dan ook een mail naar Dane Harris via danecharris@gmail.com. We staan je graag te woord!

In het kort:

- Deadline aanmelden kandidatenlijst GR2022: 6 september 2021

- Aanmelden met motivatie + CV via Dane Harris: danecharris@gmail.com

- Gesprekken met kandidaten tussen september en november

- Vragen: danecharris@gmail.com