Sluit je samen met ons aan bij het Woonprotest in Amsterdam

29 augustus 2021

Sluit je samen met ons aan bij het Woonprotest in Amsterdam

Foto: Michel Eggermont

Op zondag 12 september vindt het Woonprotest plaats, om 14:00 uur in het Westerpark in Amsterdam. Na de manifestatie volgt de protestmars naar de Dam. De SP Utrecht zal gezamenlijk vanuit Utrecht naar Amsterdam reizen om bij dit protest aan te sluiten. Doe je mee? We verzamelen om 12:45 uur onder het Bollendak bij het Centraal Station. Zorg dat je op tijd aanwezig bent!

Er is een kolossale wooncrisis in ons land. Wonen wordt voor steeds meer mensen steeds moeilijker te betalen en de crisis maakt elke dag meer slachtoffers. Honderdduizenden mensen staan op jarenlange wachtlijsten, huizenprijzen schieten als een raket omhoog en het aantal daklozen is in tien jaar verdubbeld.

Om deze (en meer) redenen staat de SP Utrecht op 12 september om 14:00u in het Westerpark in Amsterdam.

Na het Woonprotest gaan we gezamenlijk na-borrelen bij de SP-zomerborrel in het Griftpark! Je kunt je daarvoor apart aanmelden via dit formulier.

Op 12 september is het eerste Woonprotest in Amsterdam, dat zal worden vervolgd met manifestaties in Rotterdam en Den Haag. Samen met lokale actiegroepen en politieke partijen is de SP Utrecht bezig met de organisatie van een manifestatie in Utrecht. Zodra hier meer nieuws over is, lees je het op utrecht.sp.nl.