Kosten omlaag, inkomen omhoog

27 juni 2022

Kosten omlaag, inkomen omhoog

Foto: SP

Iedereen merkt het in de supermarkt, aan de bezinepomp of aan de energierekening: de prijzen rijzen de pan uit. Ondertussen blijft ons inkomen achter, we gaan dus achteruit in koopkracht. Steeds meer mensen moeten elk dubbeltje omdraaien of kloppen aan bij de voedselbank. De armoede neemt toe. Maar genoeg is genoeg!

Komende zaterdag 2 juli staat voor onze afdeling in het teken van onze campagne voor een hoger inkomen en lagere prijzen. Samen gaan we met mensen in gesprek over de stijgende prijzen en ons alternatief. Dat doen we vanaf 15:00 bij winkelcentrum Overvecht aan de kant van de Lidl. SP Tweede Kamerlid Bart van Kent zal daar bij ons aansluiten.

's Avonds organiseren we een bijeenkomst over de koopkracht. Bart zal vertellen waarom de prijzen stijgen en welk alternatief de SP daar tegenover zet. Natuurlijk is er ook veel ruimte om hier met Bart het gesprek over aan te gaan. De avond begint om 19:30 in het Instituto Cervantes, Domplein 3, en zal tot ongeveer 21:00 duren.

We hopen je dan te zien!
Aanmelden voor het middagprogramma kan via utrecht@sp.nl, evenals aanmelden voor het avondprogramma.

Kijk voor meer informatie op de landelijke actiepagina