Meldpunt Regiotaxi

18 februari 2023

Meldpunt Regiotaxi

De Utrechtse SP is op 17 februari gestart met een meldpunt Regiotaxi.
Bij dit meldpunt kunnen cliënten en andere betrokkenen hun ervaringen met de Regiotaxi kwijt. De SP wil de meldingen bundelen en daarover in gesprek gaan met het gemeentebestuur.

Directe aanleiding voor het initiatief zijn de hardnekkige signalen die
niet alleen bij de SP, maar ook bij instanties als de WMO-Cliëntenraad,
FNV Lokaal en het SOLGU blijven binnenkomen over de gebrekkige service en punctualiteit van de dienst, waar vele mensen noodgedwongen gebruik van moeten maken.

SP-kandidaat voor Provinciale Staten Dane Harris: “Het is niet voor het
eerst dat er een toename aan klachten is over de Regiotaxi, maar het is
vooral de onmacht die cliënten ervaren als ze hun afspraken mislopen.
Als ze daarover willen reclameren worden ze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Het is schrijnend, omdat het hier gaat om een groep die geen alternatief heeft. Dan moet het gewoon goed geregeld zijn.”

Voorzitter Clientenraad Utrecht Dennis van Elten: “Het belang van de
Regiotaxi wordt vaak onderschat. De groep mensen die hier afhankelijk
van zijn komen letterlijk nergens zonder deze dienst. Deze groep word
daarbij in hun bewegingsvrijheid en sociale leven
beperkt.”

Het meldpunt is te bereiken via de website van de SP.

Reacties

het grootste probleem met de regio tax is:op de taxie's staat:vervoer met zorg, endat klopt je krijgt de zorgen erbij.....komt ie wel,enstaat de taxi er nog als je 1minuutje te laat ben het onbegrijpelijke is:zemogen een kwartier te vroeg of te laat komendan lijkt het mij logies gat ze ook een kwartier zouden kunnenwachten....maar ik heb al diverse keren meegemaaktdat de taxi na rnkrle minuten al"loos'gemeld is de kosten daarvan worden dan ook door berekend,,,ik geloof€10..

vandaag 2april met taxi naat galgenwaard taxiterug besteld om 16.45u taxi belt om:16.45u ik ben er bijna na een half uur nog geentaxi centrale gebeld:binnen3minutenis de taxier helaas werdt het 16.30..... weer centrale gebeld:ja taxi is onderwegmaar staat voor een afsluiting,politie bus stond nabij, gevraagd naar afsluiting, nee er was geen afsluiting(het geen normaal is bij een thuis wedstrijd van fcutrecht moet ook iets aan gedaan worden 1\1\2 uur buiten wachten is geen pretje.......

zeer ergelijk is het gebrek aan taxi's men begint meestal met:nee die tijd zitten we helemaal vol,ook het online boeken werkt niet.