h

Meldpunt Regiotaxi

18 februari 2023

Meldpunt Regiotaxi

De Utrechtse SP is op 17 februari gestart met een meldpunt Regiotaxi.
Bij dit meldpunt kunnen cliënten en andere betrokkenen hun ervaringen met de Regiotaxi kwijt. De SP wil de meldingen bundelen en daarover in gesprek gaan met het gemeentebestuur.

Directe aanleiding voor het initiatief zijn de hardnekkige signalen die
niet alleen bij de SP, maar ook bij instanties als de WMO-Cliëntenraad,
FNV Lokaal en het SOLGU blijven binnenkomen over de gebrekkige service en punctualiteit van de dienst, waar vele mensen noodgedwongen gebruik van moeten maken.

SP-kandidaat voor Provinciale Staten Dane Harris: “Het is niet voor het
eerst dat er een toename aan klachten is over de Regiotaxi, maar het is
vooral de onmacht die cliënten ervaren als ze hun afspraken mislopen.
Als ze daarover willen reclameren worden ze vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Het is schrijnend, omdat het hier gaat om een groep die geen alternatief heeft. Dan moet het gewoon goed geregeld zijn.”

Voorzitter Clientenraad Utrecht Dennis van Elten: “Het belang van de
Regiotaxi wordt vaak onderschat. De groep mensen die hier afhankelijk
van zijn komen letterlijk nergens zonder deze dienst. Deze groep word
daarbij in hun bewegingsvrijheid en sociale leven
beperkt.”

Het meldpunt is te bereiken via de website van de SP.

Reactie toevoegen

U bent hier