Tomaatnet gedupeerd door faillissement DIS Hosting (update)

4 maart 2008

Tomaatnet gedupeerd door faillissement DIS Hosting (update)

storing.png

Alle diensten van Tomaatnet (de internet service voor SP-leden) zijn sinds zondag onbereikbaar. Gebruikers van Tomaatnet kunnen geen mail ontvangen, niet inbellen via Tomaatnet en hun eigen homepages zijn onbereikbaar. Een en ander is het gevolg van het faillissement van DIS Hosting in Heerenveen, die het technisch beheer verrichtte voor Tomaatnet.

Via de media moest de SP vernemen, dat op donderdag 28 februari j.l. het faillissement van DIS Hosting was uitgesproken. Haar klanten waren hiervan niet op de hoogte gesteld. De diverse diensten bleven vrijdag en zaterdag nog wel (soms met onderbrekingen) online. Uiteraard is de SP onmiddellijk aan de slag gegaan om te redden wat er te redden valt. Duizenden SP'ers zijn ? vooral voor hun e-mail ? afhankelijk van tomaatnet.

De activiteiten van DIS Hosting worden momenteel in overleg met de curator overgenomen door Real Hosting. Deze meldt dat zij hard werkt om vandaag (maandag) alle diensten weer online te krijgen. Op dit moment zijn de websites weer in de lucht, maar kunnen tomaatnetters nog niet e-mailen of inbellen. Via updates van deze pagina houden we u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Voor wie tijdelijk een alternatieve inbelmogelijkheid zoekt: maak een nieuwe inbelverbinding aan met nummer 06760-01234 en gebruikersnaam ikwil@inbellen.org
Het wachtwoordveld mag leeg blijven.