"Aanvallen om te winnen!"

26 oktober 2015

"Aanvallen om te winnen!"

Foto: Hans Verschoor

Afgelopen zaterdag was kandidaat-partijvoorzitter Ron Meyer in Utrecht voor een bijeenkomst over activisme. Meyer vertelde over de ervaring die hij heeft opgedaan voor de FNV en voor de SP in Heerlen. Do’s en don’ts geleerd van de Obama-campagne uit de VS kwamen voorbij, maar ook voorbeelden dichter bij huis zoals de schoonmakersstakingen. Zijn advies: de SP moet aanvallen om te winnen!

Meyer vertelde onder andere over meebesturen in de stad waar hij de afgelopen tien jaar fractievoorzitter was. Meyer: “De SP in Heerlen zit al 10 jaar in het bestuur van de stad. De SP is daar de grootste partij en dat zie je terug. We zijn vorig jaar uitgeroepen tot de sociaalste gemeente van Nederland.” In Heerlen stemt in sommige wijken meer dan 50% van de kiezers op de SP. “Onze klopclubs gaan elke week de deuren langs om met de mensen te praten. De eerste keer vragen de mensen zich af wie zijn dat in die rooie jasjes, na een paar keer weten ze het precies: dat is de SP!”

Ook het kandidaat-partijvoorzitterschap van Ron Meyer kwam aan bod. Meyer neemt het op tegen Sharon Gesthuizen. “We zijn niet alleen de partij die actie moet voeren. We moeten ook de partij zijn die de acties wint!”
aldus Meyer. “Het is daarom nodig dat we onze partijleden meer scholen en meer verdieping bieden. Daarnaast moeten we onze leden ook scholen in de praktische zaken zoals op straat staan en een actie opzetten.”

De SP Utrecht organiseert elke maand een bijeenkomst met interessante sprekers. Wil jij op de hoogte blijven van alle bijeenkomsten? Meld je dan hier aan!