1 februari 2023

Actie bij Eneco

Foto: JC

In de ochtend van 1 februari voerde de SP een prikactie bij Eneco in Utrecht, ter ondersteuning van de campagne 'Verlaag de kosten, nationaliseer onze energie'.

1 februari 2023

Superzaterdag - Lunetten

Foto: JC

Onder een stralend zonnetje waren afgelopen zaterdag, 28 januari, SP'ers uit onze afdeling en uit andere plaatsen in onze provincie op pad in Lunetten om handtekeningen op te halen voor onze grote Volkspetitie "Nationaliseer onze energie".

12 december 2022

Energie actie in Ondiep

Foto: SP

Zaterdag 10 december, koud, nevelig ... en toch op pad! Een klein groepje SP'ers ging in Ondiep langs de deur voor de energie actie. We hebben er in het najaar flyers rondgebracht om bewoners van huurwoningen te wijzen op een tegemoetkoming in de almaar stijgende energie kosten.

22 oktober 2022

Studenten hebben ook recht op energietoeslag!

Deze week kondigde Stichting Studentenhuisvesting (SSH) door de gestegen energiekosten een forse huurverhoging aan op de Uithof. Vanaf januari gaan de huren met ongeveer 100 euro omhoog. Studenten gaan dus naar verwachting 5 keer zoveel voor energie betalen. Nu betalen ze ongeveer 25 euro per maand en dat wordt naar schatting 125 euro.