Bibliotheek Tuinwijk blijft in Tuinwijk

19 juli 2007

Bibliotheek Tuinwijk blijft in Tuinwijk

De raadscommissie Maatschappelijke Ontwikkeling heeft besloten de bibliotheek in Tuinwijk aan de Ingenhouszstraat te houden en niet te laten verhuizen naar de Alexander Numankade.

Foto: Wikipedia

De commissie boog zich vandaag over het onderwerp omdat de uitkomst van het draagvlakonderzoek over de verhuisplannen van het college was dat een nipte meerderheid van 50,1% koos voor de Numankade. Wegens een nauwkeurigheidsmarge van 3% zou geen collegebesluit volgen als de uitslag lag tussen de 47% en 53%.

De SP is verheugd over keuze van de commissie. De partij heeft een verhuizing van de bibliotheek naar het wijkcentrum aan de Alexander Numankade altijd al een slecht idee gevonden. SP-woordvoerder Marcel van den Tooren over de bieb: "Een bibliotheek waar jong en oud gebruik van maakt, een bibliotheek die bezocht wordt door scholen uit de buurt en uit aangrenzende buurten, een bibiotheek waar mensen met diverse achtergronden samenkomen. Kortom een bibliotheek die je als stad zou moeten koesteren als voorbeeld van een bewezen succesvolle faciliteit voor mensen in de wijk."