Succes voor de buurt bij herontwikkeling BEFU-Terrein

13 juli 2007

Succes voor de buurt bij herontwikkeling BEFU-Terrein

Door Tim Schipper

Slechts de steun van zijn eigen GroenLinks-fractie, VVD en Christen Unie kreeg wethouder Giesberts op 12 juli in de gemeenteraad, toen de herontwikkeling van het BEFU-Terrein werd besproken.

De gemeenteraad was onvoldoende overtuigd dat alle alternatieven voor aannemersbedrijf van Hees goed zijn onderzocht en - belangrijker - de meerderheid vindt het BEFU-Terrein ongeschikt als vestigingsplaats. De wethouder trok zijn plan in en komt in het najaar met een nieuw voorstel. Dat zal weinig kans maken als daar opnieuw van Hees in voorkomt. Voorlopig dus geen 2200 extra vrachtwagens in de wijk. De SP feliciteert de bewoners met deze eerste slag.

befu.JPG

De inspanningen van de laatste weken zijn beloond. Als er geen actie was gevoerd door de bewoners van de Hooft Graaflandstraat, Julianaweg, Liesbosweg, Karperstraat en Verlengde Hoogravenseweg, had het er dik ingezeten dat het collegevoorstel zonder slag of stoot was aangenomen. Vooral de wijkschouw die de bewoners voor de raad organiseerden, heeft een aantal partijen de ogen geopend; zien is geloven.

En nu?
Eerst de vakantie en dan zien waar wethouder Giesberts mee komt. De SP zal zich blijven inzetten voor een passende herontwikkeling van het BEFU-Terrein, waarbij de belangen van de wijk voorop staan.

Meer informatie:
Tim Schipper (SP-fractie)