Aftrap campagne groot succes

23 januari 2010

Aftrap campagne groot succes

agnes03

Zaterdag 23 januari heeft de SP de campagne voor de gemeenteraadverkiezingen in Utrecht afgetrapt in Kanaleneiland. Agnes Kant, fractievoorzitter in de Tweede Kamer en Tim Schipper, SP-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen, gingen samen met ruim dertig man de buurt in. Ze belden aan bij de huizen en gingen in gesprek met de bewoners over hun buurt.

"Het is mooi om te zien hoe de SP in Utrecht de campagne aftrapt. Namelijk op de manier waar de SP goed in is, in de wijk en in gesprek met de bewoners.", aldus Agnes Kant.

agnes02

De reacties van de bewoners op de actie van de SP waren erg positief. Bijna alle bewoners zijn tegen de sloop en voor renovatie. "Ik woon hier al 30 jaar en ben heel tevreden over de wijk. Ik heb winkels in de buurt, de moskee om de hoek en mijn familie woont hier ook. Ik wil hier niet weg. Alleen de flats moeten goed worden onderhouden en gerenoveerd wonen.", vertelt één van de bewoners.

De SP steunt de bewoners al lang in hun strijd tegen de sloop. Vele bewoners gaven aan dat ze het vertrouwen in de politiek verloren zijn omdat andere partijen hun beloftes niet nakwamen en toch voor sloop stemden in de gemeenteraad.

agnes05Klachten van bewoners Enkele bewoners lieten zien hoe slecht het onderhoud is. Spullen van oud-en-nieuw zijn nog steeds niet opgeruimd. De buitenkant krijgt wel een likje verf, maar er wordt niks gedaan aan isolatie. Deuren van portieken kunnen nog steeds niet dicht. Schoonmakers hebben 10 minuten de tijd om een heel trappenhuis schoon te maken, als ze überhaupt al komen. Bijna elke bewoner had wel een voorbeeld van achterstallig onderhoud in hun flat of woning.

agnes01Communicatie De communicatie van de woningcorporatie laat ook te wensen over. De corporatie belooft vele mooie dingen die ze niet waar kunnen maken. Een terugkeergarantie is niet waar te maken als 70 procent van wat na het slopen teruggebouwd wordt koopwoningen zijn. De meeste mensen kunnen geen huis kopen en dus niet terugkeren naar hun wijk. De SP zal doorgaan met actievoeren voor behoud van de woningen en eist dat er eindelijk eens gerenoveerd wordt.

agnes04