Opgelichte studenten krijgen geld terug

22 januari 2010

Opgelichte studenten krijgen geld terug

hmv

De studenten die begin deze maand het slachtoffer waren van oplichtingpraktijken van verhuurders krijgen hun geld terug. Enkele tientallen studenten hebben ongeveer 1000 euro aan borg en huur betaald voor een kamer die niet van de oplichter was. Binnen enkele dagen kwamen er 200 meldingen binnen van studenten die waren opgelicht. De politie heeft beslag laten leggen op de bankrekening van de fraudeurs. De SP is blij dat deze oplichters zijn aangepakt, maar vind dat het tijd wordt om de problemen met studentenhuisvestiging structureel aan te pakken.

"Goed dat deze studenten hun geld terug krijgen, maar ze hebben nog steeds geen kamer in Utrecht. Zolang er een tekort aan studentenwoningen is kunnen oplichters en huisjesmelkers hun slag slaan." Aldus Chris Baerveldt, gemeenteraadslid van de SP. De SP voert al jaren actie tegen huisjesmelkers in Utrecht. In Februari is de uitslag van de verkiezing van huisjesmelker van het jaar. ROOD, de jongerenafdeling van de SP, en de Utrechtse Studenten Federatie organiseren de verkiezing en hebben al ruim dertig nominaties van huisjesmelkers binnen.

Meer informatie over de verkiezing van huisjesmelker van het jaar of zelf een huisjesmelker nomineren?

Klik hier.