Liefde, kou en carnaval

14 februari 2010

Liefde, kou en carnaval

leemput

De kou kon de campagne zaterdag niet hinderen. Tweede Kamerlid Paulus Jansen, en verschillende kandidaat-raadsleden spraken met met het winkelend publiek in de binnenstad. Te midden van alle verkiezingsdrukte werd daar ook  (voor sommigen onverwacht) een begin gemaakt met het carnavalsfeest  in 'Leemput', zoals onze stad tijdens dit volksfeest heet. De vrolijk uitgedoste feestvierders maakten dankbaar gebruik van de stickers en andere merchandise op de kraam.

Ook in winkelcentrum Parkwijk en op de kraam in Overvecht, was de SP Utrecht van de partij. Aan mensen op zoek naar kaarten, cadeaus en bloemen voor hun (stille) liefde werden Valentijnshartjes uitgedeeld met achterop 'hebben wij een date op 3 maart?'

Valentijnshartje

In de middag werd er gebuurt in Overvecht. Daar kregen we te horen dat mensen er graag wonen, maar dat veel bewoners zich zorgen maken over de geplande verbreding van de snelwegen en de 'opwaardering' van Noordelijke Randweg tot snelweg. Mensen hebben het liever niet dat er zulke hoeveelheden auto's, met 100 km per uur  'door hun achtertuin' sjezen.