SP Utrecht steunt acties Stadswerken

6 februari 2010

SP Utrecht steunt acties Stadswerken

De Utrechtse SP-fractie steunt de ambtenaren van Stadswerken in hun acties voor een betere CAO en roept de overige raadsfracties op datzelfde te doen. Met het 'aanbod' van de werkgevers - twee jaar op de nullijn - wordt de eerder gemaakte afspraak voor gematigde loonontwikkeling met behoud van koopkracht met voeten getreden.

Afspraak

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: "De gemeente Utrecht heeft een enorm waterhoofd aan extern ingehuurd personeel, vooral in de hogere regionen. Al jaren wordt met de mond beleden dit terug te dringen, maar komt er in de praktijk niks van terecht. Het kan niet zo zijn dat onze eigen ambtenaren daarvoor nu moeten bloeden. Bovendien wordt er in de gemeentelijke begrotingen al lang rekening gehouden met normale loonstijgingen."

De SP zal dinsdagmorgen aan de poort haar solidariteit met de actievoerders betuigen. Schipper: "Alle partijen in de raad die zich druk hebben gemaakt over de enorme externe inhuur verwacht ik daar ook te zien. Anders blijft het ook dit keer bij woorden."

Voor wie niet weet waar en wanneer het is: Tractieweg 2, dinsdag 9 februari, 7.00 uur.

Meer informatie:
Tim Schipper 06-20337002