Bieb In De Buurt Vleuten: SP-ers met open armen ontvangen

6 augustus 2011

Bieb In De Buurt Vleuten: SP-ers met open armen ontvangen

De bibliotheek leeft in Vleuten. En de SP was gisteren van harte welkom met haar actie voor het behoud van de lokale bibliotheek in haar huidige vorm. Géén onbemande vestiging en géén verkleining van de toch al bescheiden collectie boeken. Géén bezuinigingen door de gemeente Utrecht op onze buurtbieb.

Deze boodschap gaven heel veel Vleutenaren, jong en oud, aan ons mee tijdens het buurten gisterenmiddag en -avond. Het resultaat - een heleboel leuke en boeiende gesprekken plus bijna 140 ingevulde vragenlijsten - mocht er zijn. Alle bewoners die we gisteren en eerder al gesproken hebben: hartelijk dank.

Bieb in de Buurt_SP-ers in Vleuten 5 augustus 2011De SP-avondbuurtploeg

Hieronder een aantal van de reacties die we kregen:

• Wij wisten van niets. Goed dat jullie ermee kwamen. Natuurlijk steunen we deze actie.
  • De bieb heeft een sociale functie. Het is een ontmoetingsplaats en dat moet zo blijven.
  • Er wonen veel ouderen hier. Die hebben hulp nodig bij het zoeken en lenen. Zij kunnen niet met een computer overweg.
  • het alternatief Vleuterweide is voor ouderen te ver weg. Het openbaar vervoer is omslachtig. Als je slecht ter been bent kom je er al helemaal niet.
  • Wij hebben hier jaren met groot plezier als vrijwilligers gewerkt in de bieb. Een paar jaar geleden moesten we ineens weg. En wij kostten bijna niets. Zo jammer!
  • Onze kinderen moeten thuis een computer delen. In de bieb kunnen ze ongestoord werkstukken voor school en dingen opzoeken. Ze zitten er dan ook vaak. Net als een heleboel andere kinderen uit de buurt.
  • het is een veilig gevoel dat onze kinderen om de hoek naar de bibliotheek kunnen.
  • Geef dan in ieder geval onze vrijwilligers terug.
  • Er is straks geen toezicht meer.
  • Waarom moeten er miljoenen naar een megabibliotheek in Utrecht terwijl ze op de wijkbibliotheken bezuinigen?
  • Er is al zoveel verdwenen in het dorp. Laat de bieb asjeblieft blijven zoals zij is.

De komende tijd gaat de SP nog een aantal keer buurten en actievoeren in Vleuten. Heeft u een vragenlijst in de bus gekregen en zijn wij die nog niet komen ophalen? Dan kunt u hem ook opsturen naar:

SP Utrecht
t.a.v. Bieb in de Buurt
Antwoordnummer 52762
3502 WH Utrecht.

Postzegel niet nodig.

Ook kunt u de vragenlijst hier op onze website invullen. (niet meer online)

Lees hier het artikel dat de lokale krant VAR plaatste over de SP-buurtactie.