55 miljoen bezuinigen, maar wel geld voor TV-reclame?

12 september 2011

55 miljoen bezuinigen, maar wel geld voor TV-reclame?

Tim SchipperDe SP heeft vragen gesteld over het tv-spotje 'Utrecht teveel te leuk voor één dag'. Om de stad Utrecht te promoten, heeft de gemeente een 15 seconden durend filmpje laten maken. Tot 17 september wordt dit uitgezonden op de televisie, onder andere een aantal keer op prime-time.

"Toerisme is belangrijk voor Utrecht, maar een duur tv-spotje gaat het verschil echt niet maken", aldus Tim Schipper, fractievoorzitter van de SP in Utrecht. "Uit diverse onderzoeken is gebleken dat stadspromotie weinig oplevert." De SP wil daarom weten wat de commercial gekost heeft en wat het volgens het college nu concreet oplevert.

In 2010 heeft de gemeente ook al geïnvesteerd in reclame op tv en men wil er in 2012 mee doorgaan. Schipper: "Als we 55 miljoen moeten bezuinigen, is het erg wrang om geld in een bodemloze put te blijven scheppen. Tegelijkerijd wordt er gekort op gewaardeerde voorzieningen als de wijkbibliotheken in Vleuten. Laten we dat reclamegeld liever investeren in de inwoners van de stad."