Hart voor de thuiszorg op het Plein in Den Haag

7 maart 2012

Hart voor de thuiszorg op het Plein in Den Haag

Vandaag lieten enkele honderden thuiszorg medewerkers uit het hele land tijdens een demonstratie in Den Haag hun warme hart spreken. Voor hun vak, voor de belangen van hun cliënten en collega's. De marktwerking in de thuiszorg zet dit alles immers op de tocht. Zij boden daarom de Eerste Kamerleden voorafgaand aan het debat over de wetten-Leijten een petitie aan met 15.000 handtekeningen.

Daarmee riepen zij hen op om vóór deze wetten te stemmen. Die moeten een eind maken aan de verplichte aanbesteding voor gemeenten, een eerlijk basistarief garanderen en ervoor zorgen dat geld voor de thuiszorg ook daadwerkelijk daar terecht komt.

14.065 - en er zijn er nog duizend bijgekomen

Eenvijfde van het totaal aantal handtekeningen is afkomstig uit Utrecht, Nieuwegein en Vianen. Daar zijn de afgelopen twee weken SP-ers en de actiegroep 'Wij Zijn De Thuiszorg!' onvermoeibaar bijna dagelijks de straat op gegaan. Daarmee hebben zij ruim 3300 steunbetuigingen verzameld. Met dank ook aan spontane hulpacties van mensen uit allerlei hoeken. Een hartverwarmend resultaat.

Wij zijn de thuiszorg Utrecht

Hartverwarmend was ook de solidariteitsactie van de stakende schoonmakers die vandaag in groten getale naar het zonnige Plein in Den Haag waren gekomen om de thuiszorgmedewerkers aan te moedigen.

de schoonmakers zijn solidair

Het zou de Eerste Kamer sieren als zij die solidariteit volgende week ook tonen wanneer zij stemmen over de wetten van Renske Leijten.

Zie ook:

Hartverwarmende manifestatie voor goede thuiszorg

Thuiszorgmedewerkers overhandigen petitie aan Eerste Kamerleden