Veel steun voor thuiszorgpetitie

26 februari 2012

Veel steun voor thuiszorgpetitie

Honderden handtekeningen van mensen die vinden dat de thuiszorg niet overgeleverd mag worden aan de markt. Veel positieve, spontane en hartverwarmende reacties. Mensen die petitielijsten meenamen om daarmee in hun eigen kring rond te gaan. Dat is de oogst van een week actievoeren in de Utrechtse binnenstad en op vier wijkmarkten.

Een groepje SP-ers ging bijna dagelijks op pad om steun te verwerven voor de initiatiefwetten van SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten. Die moeten een einde maken aan de marktwerking en daarmee de huishoudelijke zorg haar menselijke gezicht teruggeven. Op dinsdag 6 maart wordt er door de Eerste Kamer over deze wetten gestemd.

De handtekeningenactie 'Draag de thuiszorg een warm hart toe'  is gestart door Wij Zijn de Thuiszorg!-ABVAKABO FNV en wordt door de SP volledig ondersteund. Met deze petitie roepen we gezamenlijk de Eerste Kamerleden op om vóór deze wetten te stemmen. Komende week gaan we door met de actie en staan we opnieuw op de wijkmarkten. Op zaterdag 3 maart staan we in de kraam aan de Oudegracht. Kijk in onze agenda voor informatie over plaatsen en tijden en bij wie je terecht kunt als je mee wilt helpen. Want we kunnen hier en daar nog wat handjes gebruiken!

Voorafgaand aan het debat op 6 maart zullen de Eerste Kamerleden in Den Haag tijdens een manifestatie alle handtekeningen in ontvangst nemen. We willen daar met een groep Utrechtse SP-ers onze solidariteit tonen met de thuiszorgmedewerkers. Er vertrekt een bus om 9.00 uur 's ochtends vanaf gebouw ABVAKABO-FNV, Oudenoord 170. Aanmelden is verplicht! Stuur een mail naar gonnie.oosterbaan@wsx.nl of bel
030-2517631 mobiel 06-51112567

Tot 5 maart is het nog mogelijk om de petitie ook digitaal te tekenen