Actiebijeenkomst: Red de Stadsbus!

19 april 2012

Actiebijeenkomst: Red de Stadsbus!

De afgelopen maand is de SP samen met inwoners van Utrecht gestart met een campagne om de stadsbus te redden. Het BRU (Bestuur  Regio Utrecht) en de gemeente Utrecht willen namelijk een groot aantal GVU-buslijnen in de stad inkorten of schrappen. Om te voorkomen dat de bus verdwijnt, organiseert de SP op woensdagavond 25 april een actiebijeenkomst voor bezorgde bewoners.

Als gevolg van de bezuinigingen zullen door de hele stad bushaltes en hele buslijnen verdwijnen. Daar komt nog bovenop dat de ritprijs 5% duurder wordt. Als de buslijnen zouden verdwijnen, betekent dit dat mensen, vooral ouderen, minder validen en ouders met kinderen, een stuk minder mobiel worden.

De SP Utrecht wil het er niet bij laten zitten en organiseert woensdagavond 25 april 2012 een bijeenkomst voor de inwoners van Utrecht. Op deze avond zal de SP niet alleen uitleggen wat de gevolgen zijn van de bezuiniging, maar zullen er ook plannen gemaakt worden om deze bezuinigingen tegen te houden.

• Datum: Woensdag 25 april 2012
  • Locatie: Wijde Begijnestraat 122, Utrecht
  • Inloop: 19.30 uur
  • Aanvang: 20.00 uur

Voor meer informatie: kijk op www.1voorOV.nl

Check hier welke buslijnen gaan verdwijnen.